sobota, 5 listopada 2011

Ciekawe miejsca w Japonii

Hi!
Co u mnie? Napisze krótko, zwięźle i na temat. Wszystko w miare, wstalam po 11. Zezarlam wszystkie slodycze, zostaly mi ciastka, pomaranczowe frugo i goraca czekolada. Nie dawno ogladalam Top Model. Gdybyscie widzieli moje szczescie w oczach jak Bałon miała odpasc, a pozniej zlosc ze zostaje :O Teraz siedze i pozeram ciastka z kislem. Pozniej obejrze Pamietniki z wakacji i zwijam do babci. (;

Japonia - kraj kwitnącej wiśni, samurajów, gejszy, jedwabiu, porcelany i zielonej herbaty. Jest to kraj gadżetów i najnowszych rozwiązań technologicznych. Nie wiedziałam że aż tak szybko zakocham się w tym kraju. Marzenie moje to właśnie jest wyjechanie tam. Napewno się spełni. <3

A więc zaczynamy! J

TOKYO 

Stolica pełna kontrastów, niesamowita. Jest to miejsce, w którym łączą się tradycje japońskie, europejskie i amerykańskie. Pełne chaosu i nieuporządkowana. Idąc ulicami miasta można zobaczyć wśród oszklonych drapaczy chmur idealną replikę wieży Eiffla. Wszystko jest oświetlone, pełno neonów,  noc jest jaśniejsza wtedy od dnia. Na ulicach tłumy ludzi. Wszyscy krzyczą. Trudno o zakątek, w którym można znaleźć cisze i spokój.Jedna rzecz która najbardziej zwraca uwage to- czystość. Praktycznie nie ma koszy na śmieci, a ulice są tak czyste, że można by z nich jeść. Ludzie są uprzejmi, nie przepychają się, są pełni poszanowania dla cudzego mienia.  Na ulicach pełno aut i rowerów, jednak praktycznie nikt nie trąbi i nie krzyczy na pozostałych uczestników ruchu. Przepisy drogowe to świętość, podobnie jak przechodni. 


NARA

 Miejscowość ta składa się z dwóch części. Pierwsza to mieszkalna, druga zabytkowa. Obydwie mają swój nieodparty urok. Część mieszkalna to stare kamieniczki, pomiędzy którymi spacerować można wąskimi uliczkami, a na nich dużo ulicznych sprzedawców, u których zakupić można, z pewnością taniej niż w Tokio wiele ciekawych pamiątek czy gadżetów.Słynie z największego posągu Buddy na świecie, jest to też jeden z największych w posągów z brązu na świecie. Ma 16 m wysokości zrobiony jest z 134 kg złota i ok. 437 ton brązu. Świątynia w jakiej znajduje się ten posąg to TODAI-JI, a pawilon, w którym znajduje się DAIBUTSU (Wielki Budda) to największa drewniana budowla na świecie.


KANAZAWA

Kanazawa to niewielka miejscowość na zachodnim wybrzeżu Japonii. Znajdują się w niej dwa „skanseny”. Pierwszy to stara dzielnica Gejsz, drugi to dzielnica Samurajów. Oddzielone są od siebie rzeką. Przechadzając się po nich, ma się wrażenie, że przenieśliśmy się w czasie. Dzielnice gejsz, stanowi kilka wąskich uliczek, z dużą ilością niewielkich drewnianych domków, połączonych ze sobą dachami. Dzielnica samurajów moim zdaniem nie jest już tak ciekawa i piękna, jednak warto ją odwiedzić. Ogrody na tyłach domu przepiękne, jednak już nie tak imponujące.


Mam nadzieje że ktoś to przeczytaj! 
Do następnej! Papa!

38 komentarzy:

  1. też chyba bym się wybrała do Japonii

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo,japonia - piękny (k)raj ! :) Bradzo bym chciała ją kiedyś zwiedzić. +obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. po cichu sobie marze, że kiedyś zwiedze Japonie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. do dzielnicy gejsz chętnie bym się wybrała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. tam jest cudownie! ale ja mam ogromną słabość od Paryża. sama nie wiem skąd się wzięła. ;) ale i tak najchętniej zwiedziłabym cały świat! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny blog :)
    Poobserwujemy się?

    OdpowiedzUsuń
  7. chciałabym zobaczyć prawdziwą gejszę ! Masz świetny nagłówek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ` o ja chce do Tokyo ! :) aww.. kurcze, jak ja tej laski nie lubię. no normalnie wszystko bym dała aby wreszcie odpadła. :D :*
    Zapraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. polubiłam Japonię dzięki Ankyl , jednej z blogowiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja przeczytałam wszystko ,kocham ten kraj :) Może tak napiszesz o Chinach ? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. No Japonia to świetny kraj ! ;D
    Zapraszam na mojego bloga ; D

    OdpowiedzUsuń
  12. nie wiem dlaczego, wyświetla się tylko tylko jedna stara notka , ale z tamtym blogiem miałam problemy z dodawaniem komentarzy , więc musiałam nowy założyć..

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię Japonię i Chiny , ale jakoś zawsze wolałam bardziej Chiny jeśli chodzi o kraj. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapomniałaś o Kyoto i Yokohamie :) aa i jeszcze Sapporo! ;d

    OdpowiedzUsuń
  15. mnie jakoś nie kręci ten kraj, ale ladnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Obserwuję. :)
    Chciałabym się wybrać do chociaż jednego z tych miejsc. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny blog, opisujesz wiele ciekawych rzeczy, na pewno każdy znajdzie coś dla siebie;d

    Zapraszam do siebie moze i ty zostaniesz obserwatorką zapraszam

    www.fashiondiary-dara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bym chciała Schibuyę w Japonii odwiedzić:)

    OdpowiedzUsuń
  19. przeczytałam mimo to że nie interesuje mnie japonia. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam tokyo, bo tam sie narodził mój ulubiony japoński styl :D
    piosenki : D

    OdpowiedzUsuń
  21. Mnie ten kraj nie fascynuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawe miejsca ;) Zapraszam do mnie :
    wiikuuu.blogspot.com
    + Obserwujemy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zawsze chciałam tam pojechać!
    OBSERWUJEMY?

    tatarek-tatarek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. czemu dzwonić? :) a co dostałas w odpowiedzi? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O.o ja nie mi odpisał, że jest zainteresowany i jak ja sobie wyobrażam współprace no i odpisałam mu, że promuje firmę i ich produkty :D

    OdpowiedzUsuń
  26. no dziwne haha ;d pierwszy raz się z czymś takim spotykam :O nie wiem może odpisz własie jak wyobrażasz sobie tą współprace i tyle ;d

    OdpowiedzUsuń
  27. fajnie , tak ciekawie ,. ;)
    zapraszam do mnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  28. chciała bym zwiedzić je wszystkie!! <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz :)